Rabu, 1 September 2010

Kuih Untuk Raya

Assalamualaikum.. Dan Salam Sejahtera..

Pada hari raya ini, memang sinonim dengan adanya Kuih Raya untuk orang yang datang menziarahi ke rumah kita.. hehehe.. ayat skema sikit.. Jadi, Pada hari Ahad yang lepas, saya dengan makcik saya ada la buat beberapa kuih raya untuk raya tahun ni.. Tak kan kuih raya untuk tahun depan pula.. hahaha..
Jom mari tengok beberapa kuih raya yang telah dibuat...

ini kuih tak salah saya namanya Kuih Goyang..
Penat betul buat kuih ini.. saya terpaksa buat kuih ini sambil berdiri..
Naik bergoyang pinggang saya ini.. hehehe..


Ini kuih saya panggil Kuih Kacang.. saya tak tahu apa nama kuih ini..
Tapi kuih ini ada kacang.. so saya panggil la kuih kacang.. boleh kan?


Ini kuih saya panggil Kuih Bebola.. kuih ini sedap juga..
saya suka kuih ini kerana ia comel... like me.. hehehe.. sudah perasan pula..


Itu lah antara kuih yang dibuat untuk Hari Raya tahun ini..
Hanya kuih Goyang sahaja saya tolong buat..
Yang lain.. makcik saya buat.. Pemalas kan saya? huhuhu.. =D
Ok lah.. Lagi beberapa hari sahaja lagi nak raya..
So.. masa ada masa lain untuk buat kuih..
nanti saya kongsikan lagi pasal kuih-kuih saya..
Selamat Tinggal.. =)

4 KOMEN:

Sophia Rani berkata...

tat gulung nenas tak buat ke..??? hehe.. my feveret tu.. ;p

Hagashi berkata...

huhu.. insyaAllah.. maybe next week buat ko.. tapi bukan tat gulung.. tat biasa je.. awk x buat kuih ke?

Sophia Rani berkata...

hehehe.. tahun ni tak sempat nak buat la.. hehe

Hagashi berkata...

mengapa? buz dengan pakwe ke?? hehehe.. gurau je.. =D