Jumaat, 7 Januari 2011

RM 5 : Blog menjadi Facebook ?

Assalamualaikum ,
Salam Sejahtera .


Satu Blog saya dah menjadi Facebook ? Hahaha . Memang betul . Facebook telah menyediakan Social Plugin untuk Blogger agar Blog tersebut dapat berhubung dengan Facebook . Jadi , ia memudahkan Rakan-rakan di Facebook untuk mengetahui Perkembangan tentang Blog kita . Ia juga memudahkan kita selaku Blogger untuk mempromosikan blog kita kepada Rakan-rakan di Facebook .

Di antara Social Plugin Facebook di dalam Blog saya :

(1) Kotak Komen .







Kotak Komen . Anda Boleh komen tentang Blog saya melalui Kotak Komen ini . Anda boleh memilih sama ada mahu komen anda tertera di Profile Facebook anda atau tidak dengan menekan di kotak Post Comment to my Facebook profile .


(2) Butang LIKE





Butang LIKE . siapa tak kenal Butang LIKE ? Hanya satu-satunya yang ada di Laman Sosial Facebook . Ia pun telah berada di Blog saya . Jadi , kalau korang suka Post saya , LIKE la . :)

(3) Buku Tamu



















Buku Tamu . Saya menggantikan ShoutBox dengan Buku Tamu sebab lebih selamat kerana kita boleh mengenali orang yang komen itu melalui Profile Facebooknya . Ia berada di sebelah Kanan Blog .

Tetapi barang di ingat  , Sila Log In Akaun Facebook dahulu sebelum masuk ke Blog saya agar anda semua dapat menggunakan kemudahan tersebut . :)

Terima Kasih Banyak-banyak kepada Blog Jeritan Blog kerana merealisasikan Impian saya memasang semua benda ini . :) Untuk mengetahui Tutorial memasang semua ini . Sila la Klik Sini


Terima Kasih . :).

2 KOMEN:

cik ungu berkata...

gila ungu ! sy suke ungu juga . checkout my blog . thx ;p

RizuwanMasri berkata...

@cik unguThank Komen !