Isnin, 17 Januari 2011

RM 6 : Matang ?

Assalamualaikum ,
Salam Sejahtera .

Wah , lama sungguh tidak Update Blog ini . Dah luntur dah CAT PURPLE Blog ini . hehehe . :) Ala , kalau UPDATE pon , korang bukan kisah pun kan ? T_T


Hari ini nak cerita pasal KEMATANGAN ! Mengikut kefahaman saya , Kematangan ada 2 Segi iaitu Dari Segi Fizikal dan Mental .

Fizikal tu kira dari luaran lah . Kalau lelaki Tumbuh Misai , Janggut dan sebagainya . Kalau perempuan pulak ? hehehe . Malas nak cakap . Biar lah Kaum Hawa yang Cakap sendiri . huhuhu .

Dari Segi Mental , cara pemikiran yang matang dan bla bla bla .. (tak berapa Faham disitu dan sini )

Ramai orang cakap saya ni tak MATANG ? Mengapa SAYA ? Mengapa , Mengapa ?  Tidak cukup matang ke saya ni ? Mungkin kah SEBAB ? :

(1) Berkawan dengan budak bawah Umur .
Orang Lidi je . :)
Honestly , saya memang suka berkawan tidak mengira umur . termasuk lah berkawan dengan budak bawah umur dengan saya . Saya tak kisah pon . Berkawan dengan budak bawah umur ni best ! Ceria je . Teringat Zaman Kecil-kecil dahulu . Tapi orang menganggap saya berfikiran budak-budak . *memang betul pun .  Ada pernah Nenek kepada kawan(sebaya) saya , cakap yang saya BUDAK UPSR ? Huh ! Adakah muka saya nampak muda ?  Tetapi adakah kerana saya ini berkawan dengan budak bawah umur dikira saya ni tidak nampak MATANG ?

(2) Berbadan Kecil dan Comel 
Kecik je saya tu . :)
Di dalam kelas saya , saya seorang je lelaki berbadan kecil dan comel serta ketinggian yang agak tinggi la jugak . :) Memang saya nampak KONTRA dengan rakan-rakan sebaya saya yang lain . Sedih bercampur happy bila orang kata saya budak PMR ? huh . sabar ye Encik Rizuwan . Tapi adakah Sebab ini saya tidak nampak MATANG ?


(3) Otak KEKARTONAN 


Saya memang suka karton . Paling suka ANIME JAPAN !! TERBAIK !!! Kadang-kadang saya memang suka bermain-main dan tidak serius dalam sesuatu perkara . Tapi Adakah Sebab ini saya tidak nampak MATANG ?


Anda Pilih lah yang mana satu . Saya pun tidak tahu mana salahnya . Nanti saya bagi Kiss . hehehe . *kira matang ke tu ?

Terima Kasih 

5 KOMEN:

►AdamXis◄ berkata...

hehehe...maaf cakap...lawak tol, ingatkan RM6=Ringgit Enam...tgk kat archieve dan dekat header baru perasan...Rizuan Masri...salam perkenalan...selamat berblogging

My recent post ►Fesyen : Fesyen Lenyap, Style Sama

RizuwanMasri berkata...

hehehe , saje je nak wat kelainan ckit . xpe . thank kunjung n komen ni disini . Thank !!

kadiri berkata...

wei..terasa ke pasal kematangan ni???huhu..

RizuwanMasri berkata...

@kadiriA'ah . selalu terasa pasal bende ni . Sedih .Thank Komen ye . :)

Quenn Annie berkata...

heheh ~ same lak. urg pkir tha nhe muda . walhal . da nak tuak swa nhe . hehe