Ahad, 27 Februari 2011

RM 16 : JPJ


. Assalamualaikum . Salam Sejahtera .

Nampak tajuk kat atas tu ? JPJ bermaksud JABATAN PENGANGKUTAN JALAN .
Actually , saya ambik Lesen Motokar (Kereta) dan Motorsikal . Memang kecut perut time JPJ datang sekali 2 Van . dah macam Polis buat serbuan daa . kat tempat lesen Area Seremban iaitu AKADEMI COTT . Memang tengok muka masing-masing , Ketat je . Seram sejuk wow!! Sempat aku pergi tandas sebab sakit perut . Maklum lah Sakit Perut Nervous . huhuhu .

Pagi pukul 9.00pagi , Start Test JPJ Motorsikal . Saya bawak Motorsikal tanpa menghiraukan bayangan JPJ tu .  Bawak macam time Latihan . Gugup masih ada . Hati bergerak kencang ibarat motorsikal yang ditunggang . Memang dalam kepala fikir LULUS or GAGAL . BUT memang dalam kepala TAKUT GAGAL !

Dah selesai bawak motorsikal , parking kat tepi dan tunggu keputusan . 
Jadi , apa KEPUTUSAN nya ?

....................................................................................................................................

Pada pukul 2petang , Test JPJ Motorkar(Kereta) di dalam Track . Bab ni memang takut gila . takut tak lepas Parking , 3 Penjuru dan Menaki Bukit . Jadi , saya still bawak kereta macam time latihan . Rilek tapi berpeluh . Memang Menyeramkan .

Pada pukul 3 petang , Test JPJ Motorkar(Kereta) Di JalanRaya .  Di dalam kereta , saya dan di sebelah saya , JPJ . Memang kecut sekecut-kecutnya perut saya . Memang muka JPJ itu KETAT je . Saya just buat masa time latihan . Bawak kereta dengan penuh berHEMAH ! ceh ! dah settle . tunggu result .

KEPUTUSAN NYA ?  

Next Post...



0 KOMEN: