Selasa, 8 Mac 2011

RM 20 : Sikap

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera .

Nampak Tajuk Entri ni ? SIKAP !
Kekadang sikap memang tidak boleh diubah langsung susah nak ubah.
Selalunya perkataan 'SIKAP' itu boleh di definasikan sesuatu perkara yang buruk .
Ada ke perkataan 'SIKAP' itu digunakan untuk sesuatu perkara yang baik ?
Memang ada tapi JARANG la.

Antara Sikap yang agak jahat kurang baik :

  1. Sikap Pentingkan diri sendiri 
  2. Sikap suka Buang Masa
  3. Sikap membazirkan duit sesuka hati tanpa tujuan 
  4. Sikap Suka Merosakkan diri sendiri dengan melakukan perkara yang dilarang .
  5. Sikap Kutuk-Mengutuk .
  6. Sikap suka Tikam dari Belakang . (Khianat)
  7. Sikap tidak amanah 
  8. Sikap tidak menepati Masa dan Janji
  9. Sikap tidak jujur
  10. Sikap Menyalahkan orang lain 
  11. Sikap suka jaga tepi kain orang yang TERLAMPAU .
  12. Sikap suka menunjuk yang TERLAMPAU .
Lain-lain....

Aku tak cakap yang aku TAK PERNAH BUAT LANGSUNG perkara yang kat atas ni .
Aku manusia biasa . Aku pun ada buat jugak , BUT aku hanya sekadar memberi nasihat pada diri sendiri serta rakan-rakan . Just OpenMinded okey ?
Hope kita boleh sama-sama berubah dan menjadi insan yang CEMERLANG!


Ada apa-apa yang tidak puas hati tentang Entri ni ? Jom lah kita buat discussion . Beri pendapat masing-masing Agar kita dapat berkongsi pengetahuan bersama .

*Maaf jika Entri ni menyakitkan hati sesetengah pihak . 



0 KOMEN: